15.08.2016

Piri Piri büyük yanılgı...


Bir şey konusunda yeterince bilginiz varsa onunla ilgili önyargınız da var demektir...Piri Piri veya Peri Peri diye adlandırılan Capsicum varyetesinde de böyle oldu!Genel bilgi bu varyetenin Afrika kökenli bir Capsicum frutescens olduğu yönünde.Portekizde yetiştirilen ve tavuk sosu yapımında kullanılan bu varyeteyi ben de bu kullanım için edinmek istemiştim.Tüm yetiştiriciler bir C. frutescens olarak sattığı için Kanarya Adalarından isterken siteyi yeterince incelemedim açıkçası. Oysa yetiştirici Peri Peri'nin bir C. baccatum olduğunu sitesinde açık şekilde belirtiyor.
Genelde söylenen bir kaza için 2 hata gerektiği.Burada da hem yetiştirici nedense bir baccatum'u Peri Peri olarak adlandırmış hem de ben siteyi yeterince incelemeden frutescens olarak almış oldum.
Sonuçta fidanlar büyürken bitkinin yaprak formu frutescens'e benzemediği için  yanlışlık anlaşıldı ve çiçeklerin gelişimi ile de netlik kazanıldı.Bitkinin değerlendirmesine gelinirse dik gelişen kapsüller önce açık yeşilken zamanla kirli yeşil/beyaz renge dönüyor.Henüz kırmızı renk gelişimi olmadı.
Oldukça ince ve kuru duvarlı kapsüller hafif-orta acı (yaklaşık 3000-5000 SHU) belirgin bir lezzet yok.Tohumları alıp kapsülleri kurutmayı planlıyorum.Çok verimli olmayan bitkiyi kışlamayı planlamıyorum.Gerçek Peri Peri ise bir başka mevsime.....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder