27.03.2016

Tohum canlılığı ve C. lanceolatum


Yaklaşık 4 yıl önce tohumdan üretip serada yıllarca ihmal ettiğim C. lanceolatum'ları 2015'de daha büyük kaplara aktarıp dış mekana yerleştirmiştim.İyi gelişim gösteren 2 bitki bol bol çiçek açmakla birlikte sadece 2-3 meyve oluşturdu.Sonbaharda muhtemelen yanlış bir gübrelemeye bağlı eşzamanlı olarak her iki bitkiyi de kaybettim.
2015 kışında buzdolabında sakladığım Capsicum tohumları arasında bir kaç adet C. lanceolatum buldum!Hemen ekim yaptığım tohumlardan 2'si çimlendi!4 yıl sonra bile çimlenme görülmesi buzdolabında saklamanın başarısını ve sonuçta tohumlarımın gelecekte kullanılabilirliğini gösterdi.
Garajda büyüttüğüm ve daha büyük kaba aktarım yaptığım iki bitkiden birisini gece salyangoz yiyince diğerini gecikmeden ev ortamına aktardım.Subirigasyon kabındaki bitkiyi yavaş yarayışlı gübre ile hızla büyütüp tohum almayı ve sürdürebilirliği sağlamayı planlıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder