27.12.2021

2022 Capsicumları hazır

2021'de yetiştirdiğim Capsicumlar ağırlıkla seralarda olmak üzere kışlanmaya devam ediyor.2022 için yeni tohum alımı yapmadım ve elimdeki tohumları değerlendirmeyi seçtim.2022 için hedefler özellikle salatada kullanmak ve flake/toz yapmak için C. baccatum ve C. annuum türleri yetiştirmek, hibritleme ve ornamental amaçlı C. pubescens C. chinense türleri ve tüketim amaçlı C. frutescens yetiştirmek.Halen çimlendirip ayrı kaplarda diatomite ve toprağa aktardığım Capsicumlar;
C. baccatum 'Lemon Drop'
C. baccatum 'Nepalese Bell'
C. baccatum 'Rain Forest'
C. baccatum 'Queen Laurie'
C. chinense 'Aribibi Gusano'
C. chinense 'Habanero Cappuccino'
C. chinense 'Ecuadorian Brown'
C. chinense 'Pimenta da Bico'
C. chinense 'Kathumby'
C. pubescens 'CAP 217'
C. frutescens 'Tabasco'
C. annuum 'Goat's Weed'
Bunlara ek olarak ornamental C. annuum da büyüyor.Ocak ayında ek olarak Kıl biber annuum ve Jalapeno da çimlendirmeyi planlıyorum.Son olarak Cayenne de çimlendirilebilir.Erken olarak başlattığım Capsicumlarda uç budaması ile bitkileri olabildiği kadar bodurlaştırma ve gövdeyi kalınlaştırmaya başladım.2022'de Capsicumlarda hedeflenmiş hibritlemeler başlayacak.Bu çalışmanın ayrıntıları ayrı bir başlığı hakkediyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder