22.09.2021

2022'ye ilk bakış


 Halen 2021 mevsimi devam eder ve capsicum meyveleri olgunlaşırken yeni mevsime yönelik ilk düşünceler şekillenmeye başladı.Önceki yıllarda chinense varyetelerine ağırlık vermiştim..Elde ettiğim tohumların bir kısmını yetiştirdim ve belgeledim.Bazı varyeteler ise hiç yetiştirilmedi.2021 sonu gibi 3-4 çeşit seçip baharda olgunlaşacak ve dış mekana aktarılacak şekilde ekim yapmayı düşünüyorum.Bunlar ornamental olmalarının ötesinde capsicum tozu olarak değerlendirilecekler.Pubescens ile ilgili olarak ilk düşünce San Isidroyu yeniden yetiştirmek mini, brown  ve belki Aji Largo varyetelerini temin etmek.Frutescens'de Tabasco ve Purrira'nın yeterli olacağını düşünüyorum. Annuum'da çalışma benim için önemi olan Fish pepper ve paprika üretimine uygun varyetelerin temini ile sınırlı olabilir.Vahşi türlerden sadece C. lanceolatum tohumu istenebilir.Bu ilk değerlendirmenin bir taslak olduğunu da unutmamak lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder