5.09.2020

San Isidro


 C. pubescens 'San Isidro' nispeten bodur ve orta büyüklükte tohum kapsülleri oluşturuyor.Bu varyeteyi farklı kılan ise açık renkli çiçekleri.Elimdeki bitki baharda çiçek açıp 2 kapsül oluşturdu.Orta acılıktaki kapsülleri tüketip tohumları aldım.Yazın sıcaklarda dinlenen bitki Eylül ayı gelince tekrar çiçek açmaya başladı.Erken kış aylarında serada bu kapsülleri hasat etmek mümkün olacak.Bu arada uzun uğraşlardan sonra eski  C. pubescens 'Manzano Yellow' tohumlarından bir tanesini sağlıklı şekilde çimlendirmeyi başardım.Boylanan ve sarı nispeten büyük kapsüller geliştiren bu varyete ile San Isidro'yu hibritleyip F2'de sarı veya turuncu kapsüllü  beyaz çiçekli bir varyete geliştirmeyi planlıyorum.Uzun soluklu ve ilgi çekici bir proje olacağını düşünüyorum.

Maalesef mide rahatsızlığım tekrarladığından uzun süre acı Capsicum tüketme şansım olmayacak.Yine de özellikle hibritleme ve tohum toplama çalışmalarına devam etmeyi planlıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder