3.01.2019

2019 ne yapılabilir?


Sağlık sorunum devam ettiğinden yakın dönemde yani 2019'da kesinlikle ve büyük olasılıkla uzun vadede de acı Capsicum tüketme şansım yok.Bu nedenle genelde Capsicum projesi çok düşük yoğunluklu ve süs bitkisi mantığı ile devam edecek.
Elimdeki Capsicum galapagoense ve Capsicum romboideum anaçları ısıtılmayan serada kışlamaya aldım.Açıkta duran Capsicum pubescens mevsim başında kurudu.Goat Pepper ve kendi hibritim şimdilik iyi durumda bununla birlikte seraya almak yerine soğuk dayanımlarını görmek istediğimden dış mekanda kalmalarını planlıyorum.
Elimde çok fazla tohum olduğundan yeni yılda 3-4 çeşit Rocoto, Tricolor Fish Pepper gibi bahçeye de dikilebilecek ornamentaller, Nosegay gibi bodurlar, soğuğa dayanımını test etmek istediğim Bird Pepper, ailenin kullanabileceği Hot Lemon, belki bir C. frutescens varyetesi son olarak Jalapeno çimlendirmeyi planlıyorum.
Çalışmaya, yavaş büyümeleri nedeniyle Ocak ortasında Rocoto ile başlamayı düşünüyorum.2 yıldan fazla yaşatamadığım ancak doğasında ağaç formu alan Rocoto'ların bölgeye uyumunun ne olacağı merak konusu.California'da sahil zonunda kışı dış mekanda geçirdiği belirtilen Rocoto ilgi çekici bir bahçe bitkisi olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder