13.12.2012

Ulupica ve Habanero Black tadım notu

Olgunlaşan 2 Habanero Black kapsülünden birisini ikiye bölüp tohumlarını çıkardım.Tohumları yurtiçinde bu konuya pek ilgi olmadığı için Capsicum galapagoense tohumları ile takas yapacağım Belçikalı bir dosta gönderdim.Kapsül kesildiğinde tipik ve genellikle ağır kabul edilen chinense yerine taze yeşil biber kokusu hissedildi!İnce duvarlı ve ne sulu ne de gevrek olan kapsülün içi de hoş bir koyu kahve rengine sahipti. Habanero Black her ne kadar bir chinense gibi kokmasa bile nerdeyse Fatalii Yelow'a yakın bir acılıktaydı.Bu acılık yine türe özgü şekilde ağızda uzun süre kalıyordu.Bir yemekte plasentası çıkarılmış kapsülün ancak 1/4'ünü yiyebildiğimi itiraf ediyorum.Kapsül taze biberi anımsatan hoş bir lezzete sahipti.Sonuçta Habanero Black'i acılık değeri açısından kişisel limitlerimin üst sınırında, lezzet açısından beğenimi kazanan bir çeşit olarak değerlendirdim.Bahçedeki tek bitkiyi donlardan önce topraktan çıkarıp kışlamayı planlıyorum.
Olgunlaşan Ulupica Large kapsüllerinin tadımı ise çok farklı sonuçlar doğurdu.Öncelikle oldukça küçük tohum kapsülü içindeki yenilemeyecek kadar sert çekirdekler ile nasıl başedileceği sorun yarattı.Kapsülü kesip tohumları çıkarmak kapsülü tahrip edeceği için yerken ağızdan çıkarmayı tercih ettim.Bu durumun pek konforlu olmadığını söylemeliyim.Kapsül kesildiğinde hoş bir taze biber,Manzano kokusu hissedildi.Oldukça yumuşak ve jöle kıvamındaki içerik bir seferde yenildiğinde dayanılabilir ancak oldukça acı olduğu ortaya çıktı.50-100 000 SHU değerleri gerçekçi olur diye düşünüyorum.Kalıcı olmayan acılık manzanoyu hatırlatıyordu.Ancak en önemli farklılık lezzette hissedildi.Rahatsız edici bir acılık!Bu durum kış mevsiminin bir sonucu olabileceği gibi kapsülün doğal özelliği de olabilir.Kışlayacağım bitki erkenden çiçek açar ve yaz aylarında kapsül oluşturursa bu konuyu netleştirmek mümkün olabilir.Her ne olursa olsun benim için bir hayal kırıklığı olan Ulupica Large bir kolleksiyon bitkisi olarak yetiştirilmeye devam edecek ve mutfakta pek yer bulamayacak!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder