18.10.2012

Pimenta de Bico, Capsicumlar diyarından!

Yakın bir akrabamız 2011'de Güney Amerika'da turistik bir tatil gezi gerçekleştirmişti.Yolları Brezilya'ya düştüğünde balkonlarında yenilebilir bitkileri yetiştirmeyi sevdikleri için karşılaştıkları ilginç bir Capsicum'un tohumlarını satın almayı ihmal etmediler.Bu yaz balkonlarında yetiştirdikleri bu Capsicumdan çok memnun kalıp bana da tadım şansı sağlayınca bu kültivar üzerinde durmanın iyi olacağını düşündüm.Kaynaklarda 1000 SHU olarak belirtilmekle birlikte bana göre acılık hissi vermeyen 1-2 cm uzunluğunda sarkıcı tarzda gelişen ve uçları sivri, kırmızı tohum kapsülleri gerçekten çok dekoratif görünüyordu.Kompakt bir bitki üzerinde yetiştirme koşullarının yetersizliğine rağmen epeyce kapsül oluşturan bu bitki 'Pimenta da Bico' bir Capsicum chinense!Pimenta Biquinho' olarak da adlandırılan bu kültivar Brezilya'da çok yaygın ve starterlar, mezeler üzerinde daha çok dekoratif olarak kullanılıyor.Bico-Biquinho sözcükleri portekizcede gaga anlamına geliyor ve kapsüller bazı kuş türlerinin kırmızı gagalarına  benzetildiği için tercih edilmiş olsa gerek.Akrabamızın incelik göstererek benimle paylaştığı 2 tohum kapsülünü kurutup tohumları çıkardım. Bugün 5 tohumu diatomite ekerek hem çimlenme oranını değerlendirmeyi hem de bu kompakt bitkiyi yapay aydınlatmada büyütmeyi planlıyorum.Tipik chinense aroması düşük, çok dekoratif ve tatlı Pimenta de Bico mutlaka yetiştirilmeli!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder