21.09.2012

Bahçede ve subirigasyon kabında Hot Lemon

Bahçede toprak kültüründe Capsicumlar daha kompakt yapıda internod mesafesi daha kısa gelişiyorlar. Toprakta bitkilerin daha fazla yan dal oluşturduğu görülüyor.Kapsül oluşumu bazı tür/varyetelerde subirigasyon kaplarına göre daha erken diğerlerinde ise daha geç olabiliyor.Genelde bahçede toprak kültüründe bitkilerin yapraklarının daha kalın ve koyu renkli olduğunu söylemek mümkün.Subirigasyon kapları ise kolaylıkla yer değiştirilme, genellikle daha erken gelişim elde etme ve kolaylıkla kışlama olanağı gibi avantajlara sahip.Subirigasyon kaplarının en önemli dezavantajı diatomitin hızla kuruması ve çok sıcak günlerde günde 2 kez sulama gereksinimi.Bu olumsuzluğu aşmak ve daha gelişkin yüksek verimli bitkiler elde etmek için 2 önemli değişiklik yapmaya karar verdim.Öncelikle 1-5 lt arasında değişen kap hacimlerini ve dolayısıyla su tutma kapasitesini arttırmak için 8-13 lt hacimlerinde yeni kaplar temin ettim.Dikilen bitkilerin buharlaşma ile su kaybını önlemek için diatomitin üst yüzeyini tama yakın izole etmeye karar verdim.Bu değişikliklerin yöntemin etkinliği ve başarısını arttıracağına inanıyorum.
Bahçede toprak kültüründe ve subirigasyon kabındaki Capsicum baccatum 'Hot Lemon'ların görsellerinin karşılaştırılması yetiştirme ortamının bitki üzerindeki etkisini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder